Happy people have no stories

Alla inlägg den 16 oktober 2009

Av Trudi Fryksell - 16 oktober 2009 23:40

nu ska jag lägga mej i soffan, som jag alltid gör när du inte är här. slå på en tecknad film, och hoppas att allt det där vackra flyter in i mina drömmar.

imorgon har jag massor att göra, så jag måste försöka vila mitt trötta huvud.


hoppas du får magiska drömmar, fyllda med hopp och värme. när du vaknar ska du vara utvilad och ny. precis som dagen du möter. sov nu trötta du. jag ska vakta dej.


/sömniga trudi




Av Trudi Fryksell - 16 oktober 2009 22:36

jag känner mej så fruktansvärt maktlös. jag hatar den känslan. jag måste ha kontroll. på allt. så fort jag inte har det får jag panik.

jag har alltid haft kontoll. på människor runt omkring mej. jag hade makten. jag styrde.

nu har jag tappat allt. marken faller under mej. allt jag har hållit så hårt i rinner ur mina händer. jag försöker hålla kvar allt. men det är som att mina händer domnat bort. jag har ingen kontroll över dom heller.

jag kan inte tänka klart. mina tankar blandas ihop och jag blir förvirrad. jag glömmer vad jag håller på med, jag glömmer vart jag är, vem jag är.


det är en sjuk känsla. jag minns inte vad jag har gjort eller sagt. allt är bara en röra.

det svartnar för mina ögon. det skriker i mina öron. det bankar i mitt huvud.

jag vet inte hur jag ska hantera den här känslan. allt jag inte kan hantera eller känner igen skrämmer mej. allt jag inte kan kontrollera skrämmer mej.


jag vill bara vakna ur den här mardrömmen. håller jag på att bryta ihop? är det så här det känns alldeles innan?

jag vill hoppa av den här karusellen nu. det snurrar alldeles för snabbt. jag hinner inte med.

det känns som att jag tar sats och springer, rakt in i ett berg. jag kan inte stanna.


ge mej tillbaka kontrollen. jag blir galen utan den. jag vill ha kännsel i mina händer igen. jag kan inte längre känna fysisk smärta. det är som att min kropp är död, medans huvudet jobbar på högvarv.

jag blir yr och måste sätta mej ner. jag vill kräkas. få ut all den här skiten!


en tablett på morgonen, mot depression

en tablett vid behov, mot ångest

en tablett vid behov, mot sönm rubbningar


/trudi



Av Trudi Fryksell - 16 oktober 2009 06:52

idag måste jag vara glad och pigg. har massor som jag måste lära mej på jobbet. måste försöka fokusera. mitt jobb är ändå det stället där jag verkligen är glad.  jag trivs så bra där. ibland önskar jag att jag fick vara där jämt.

jag får koppla bort allt jobbigt en stund och bara vara trudi.

lite råkigt att jag ska byta butik, jag älskar mina nuvarande arbetskamrater. men det ska bli sååå kul att få bli assisterande chef! helt sjukt egentligen... lilla trudi, hur ska detta gå?

jag har tur ändå. jag har världens bästa jobb, som jag verkligen älskar. det är inte många som har det.

nu ska jag slänga på lite smink i ansiktet så jag ser levande ut. borsta ut dreadsen i håret vore ju också en bra idé.


nu glömmer vi allt jobbigt en stund. du är så mycke finare när du ler trudi.


/trudi


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Att inte vara någon annan än sej själv, i en värld som dag och natt gör allt för att förvandla dej till alla andra. Innebär att utkämpa den största kamp en människa kan utkämpa. Och aldrig sluta slåss.

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<<
Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards