Happy people have no stories

Alla inlägg under januari 2010

Av Trudi Fryksell - 20 januari 2010 07:27

Den vackraste stunden i livet var den när du kom
och allt var förbjudet
och allt som vi gjorde den stunden vill jag göra om
för det ekar i huvet'
och det blod som jag trodde var stilla det fick du att rinna,
den uppgivna röst som jag nyttjat så illa fick du att försvinna

jag somnade den natten i tron på att allt var en del
i en kärlekshistoria
men det visa' sig dagen därpå att jag hade gjort fel
när jag gav dig en gloria
Och den stund som jag kände som nära var blott alvedon
och dom himmelska ben som jag ville förtära dom gick
där ifrån

 

kom änglar kom älvor, det börjar bli kallt

graderna sjunker så fort överallt

och det hjärta som skulle bli ditt på nåt vis

fryser nu sakta till is

 
Och du somna' den natten så vaken och drömde om allt
som vi kunnat göra
om någon som vill ge dig värme när allting känns kallt,
och om nån att beröra
Och jag kunde ha gjort vad som helst för att höra den tanken

men själv låg jag tyst i min säng, så frälst av den farliga branten

jag liksom föll över kanten

 

Och den jävligaste stunden i livet var den när du gick
och allt var förlorat

Jag satt där med mina grön-bruna ögon och såg med blåögd blick
allt jag hade förstorat

 Så kom änglar och ta mig till henne och ge mig en chans
för jag tror att snart brinner ett hjärta för henne någon annan stans


Kom änglar, kom älvor det börjar bli kallt
här sitter jag och baddar såren med salt
medans allting fryser till is


Men den vackraste stunden i livet var den när du kom...

Av Trudi Fryksell - 20 januari 2010 07:20

igår var jag på bio med min älskade emelie.

vi såg avatar. den var helt förtrollande bra! jag är helt såld.


 


vill se igen!


/trudi 


Av Trudi Fryksell - 17 januari 2010 20:29

snart är den där dagen här. det blir lite annorlunda än jag trodde, eftersom jag flyttar först. det kan vara ganska skönt, med tanke på att det blir jag som "lämnar".

jag tycker fortfarande att det är sorgligt.

jag förlorar en underbar människa. någon jag verkligen älskar av hela mitt hjärta.

min bästa vän,


jag hoppas att jag nu kan jobba med att vara själv. jag måste verkligen lära mej det.

kanske han kan laga sej själv, hitta sej själv.

om det är meningen att det ska vara vi, så blir det så.

någon gång, då vi båda är hela.


  


jag önskar dej lugn.

jag släpper dej fri min vackra prins. med hopp om att du hittar det du söker.


mina tankar, min tro och mitt hjärta finns hos dej.


/trudi




Av Trudi Fryksell - 16 januari 2010 19:54

det var ingen av oss som valde livet. ingen fick bestämma hur det skulle bli.

vi fick bara tacka och ta emot. det finns nog ingenting som är mer orättvist än livet.

vi kan välja att bli bitter. dra täcket över huvudet och bara ge upp.

vi får ta den lätta vägen ut och inte göra någonting. bara vänta på att det kanske en dag blir bättre.

tillsammans med all skit som livet har att erbjuda fick vi faktiskt något mer, rätten att välja själva.

visst jag kan sitta här och tycka synd om mej själv. fortsätta tro att jag kan påverka situationen, och på så vis bli ännu mer sviken.


  


eller...

så tar jag den svåra vägen.

ett djupt andetag. jag får sätta i båda händerna i backen och trycka mej själv upp.

ostadiga ben blir stadiga, jag tvingar min krokiga rygg att räta på sej.

jag borstar bort skiten och tvättar mina sår.


du ska stå upp trudi. du ska stå.

du ska välja att aldrig låta någon slå ner dej.

och du ska välja kärlek.


kärleken övervinner allt.


/trudi


Av Trudi Fryksell - 16 januari 2010 18:32

nu har jag sett lägenheten. den var så underbart charmig. jag blev förälskad, precis som jag trodde.

jag vågar inte riktigt slappna av än. är så rädd att det ska strula sej med något. jag brukar inte ha flyt. så det känns ovant.

men ikea kattalogen är omöjlig att låta bli.


sov hos emelie inatt. det var jätte mysigt. hade väldigt svårt att sova bara.

men det var skönt att slippa vara ensam.


nu ska jag försöka packa ihop lite.


jag älskar lägenheten och hoppas, hoppas att allt går som det ska nu.

jag behöver det tror jag.


/trudi

Av Trudi Fryksell - 15 januari 2010 11:19

snart!

alldeles snart ska jag titta på lägenheten. är helt uppspelt.

spännande.


sen ska jag jobba, helt själv. två på semester, två sjuka. bra, jätte bra.


  


ikväll är det du och jag min finaste emelie.

har saknat dej så.

är så glad att du finns i mitt liv. kärlek är vad det är.


/trudi

Av Trudi Fryksell - 14 januari 2010 22:13

det hände något idag.

något som kändes så rätt. det var helt otroligt egentligen. som att det var meningen.

mäklaren fick in en lägenhet i årsta.

en tvåa med öppen spis och balkong.

det är ju min. jag tror det.

imorgon ska jag titta på den, sen bara bestämma mej.


att bo kvar här i årsta skulle vara så skönt.

det skulle inte bli lika stor förändring. det skulle kännas tryggare.

jag är hemma här.

jag vill inte hoppa högt ännu, jag vet ju inte vad dom tycker om engelsmän...


gubben i magen säger... det känns rätt.


nu ska jag försöka somna snart. så jag får titta på lägenheten snart.

som ett barn på julafton! kom imorgon nu!


  


/trudi

Av Trudi Fryksell - 14 januari 2010 21:53

det är konstigt. men bra.

ibland stöter man ihop med människor. av konstiga slumpar. manniskor man kanske aldrig skulle träffa om det inte vore för dessa slumpar.

dom träffar en rakt in i hjärtat.

dom lyckas beröra utan att känna en.


hon.

hon är en tjej som funnits väldigt nära, genom någon annan.

jag känner henne inte. jag känner med henne, hon känner med mej.

hon är en tjej precis som jag. hon kämpar mot ångest och förtvivlan. samtidigt som hon är mamma till två pojkar. ensamstående. bara det är beundransvärt.

jag vet inte om jag skulle fixa det.

hon skrev något till mej i sin blogg. något som bara värmde hela mitt hjärta, och pressade fram tårar. 

jag vet att hon kommer att ta sej igenom allt som är jobbigt, och bli allt det som hon kan vara.


änglar finns det få av.

men jag tror att jag kan ha hittat en.


  


tack för dina vackra ord M.


/trudi



Presentation

Att inte vara någon annan än sej själv, i en värld som dag och natt gör allt för att förvandla dej till alla andra. Innebär att utkämpa den största kamp en människa kan utkämpa. Och aldrig sluta slåss.

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards