Happy people have no stories

Alla inlägg under maj 2010

Av Trudi Fryksell - 24 maj 2010 22:25

fortfarande inget svar ifrån läkaren.

han jag pratade med verkade väldigt bra och han förstod verkligen i allvaret i detta. så det känns som att jag borde höra nåt snart, annars ringer jag själv.


ska sluta skjuta upp saker hela tiden.


jag har haft så otroligt ont i magen dom senaste två veckorna. om jag äter något blir min mage arg som ett bi. känner mej därför väldigt matt. yoghurt kan man inte leva på. då blir man ett streck. antagligen är det magkatarr.


ska ta tag i det också.


men nu mina vänner ska jag somna för en stund. imorgon väntar ledig dag och vänner som ska underhållas.


    


glömde säga något viktigt. jag och min syster åker till grekland om två veckor!

bilden är tagen på sporthallen i sundsvall, visst är den härlig?


puss


/trudi



nu

Av Trudi Fryksell - 23 maj 2010 23:22

så kom den efterlängtade, varma, fina och alldeles, alldeles underbara våren.

jag ser verkligen hur ljuvlig den är. solen lockar ut alla. lockar dom till skratt.


våren är för mej en nattsvart mardröm som är omöjlig att vakna upp ur.

nu mer än någonsin känner jag hur ensam jag är.


ingen får tro att jag vill må dåligt, jag förstår att det kan verka så, eftersom jag alltid gör det.

jag vill inget hellre på jorden än att må bra. få skratta så där djupt och äkta.

nu väntar jag på svar från psykolog och läkare. jag hoppas att dom kanske den här gången kan ge mej svar. vad är det för fel på mej?

jag vill bli frisk nu.


nu.


  


jag är helt slut.


puss


/trudi



Av Trudi Fryksell - 13 maj 2010 21:40

jag tänker på det hela tiden.

inte om utan när kommer det att hända? jag vill ju inte, men när jag väl har fått sånna tankar i huvudet går det inte att ändra på.

därför skjuter jag upp det. hela tiden, varje dag.

egentligen vet jag inte varför jag tänker göra det, känns bara som att det måste hända nu snart.


jag är så otroligt kluven.

mitt hjärta är fullt av hopp, men mitt huvud är fullt av demoner.


puss


/trudi



Av Trudi Fryksell - 11 maj 2010 22:53

finaste rene är hemma igen!

min favorit jobbar kompis som har varit i turkiet en vecka.

jobbet är inte lika roligt utan dej.

nästa gång du bestämmer dej för att åka iväg får du ta med mej.   


oj, oj, oj...


något har hänt, något som får mej att bete mej jätte fånigt. fnittrig och dan blir jag.

skärpning nu tjejen!

jag ska ha ögonen vid öppna hela tiden och hålla sten koll på det här hjärtat som är mitt.


jag ska bara ha kul. inget mer än så.


nu har jag en dejt med mr blund. vi kommer faktiskt överens nu för tiden.


  


puss


/trudi


Av Trudi Fryksell - 9 maj 2010 23:01

jobba och lev livet, sa du.

glöm mej så länge, sa du.


jag ska göra allt det. men risken är min vän, att din plats inte längre finns kvar när du vill ha den.

då får du inte försöka ta tillbaka den, som du vet att du kan, då måste du låta mej leva.


för leva ska jag, med eller utan dej. 


  


det händer mycket just nu. det är så spännande. känner mej som en nykläckt fågelunge, som inte kan vänta tills jag lär mej att flyga.

bit för bit lagar jag mej själv. hittar mej själv. fast den här gången ska jag göra det lite annorlunda.

jag ska vara den jag vill vara. allt dåligt och negativt får stanna i det som varit.

nu är jag ny.


och jag ska blogga mer. det är ett löfte!


   dansa min docka.


i helgen var jag på maskerad hos millan. det var så roligt.

min utklädnad?

ballerina såklart!

tack millan och ida och alla ni andra som gjorde min kväll magisk. mera!


nu ska lilla ballerinan försöka sova lite. imorgon väntar mitt underbara jobb.  


livet är mitt, mitt, bara mitt, och jag är fri att göra vad jag vill med det.

det vore väl en väldigt dum ide att kasta bort det? det är ju värdefullt.

jag är värdefull.


puss


/trudi



Presentation

Att inte vara någon annan än sej själv, i en värld som dag och natt gör allt för att förvandla dej till alla andra. Innebär att utkämpa den största kamp en människa kan utkämpa. Och aldrig sluta slåss.

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards