Happy people have no stories

Alla inlägg den 14 januari 2010

Av Trudi Fryksell - 14 januari 2010 22:13

det hände något idag.

något som kändes så rätt. det var helt otroligt egentligen. som att det var meningen.

mäklaren fick in en lägenhet i årsta.

en tvåa med öppen spis och balkong.

det är ju min. jag tror det.

imorgon ska jag titta på den, sen bara bestämma mej.


att bo kvar här i årsta skulle vara så skönt.

det skulle inte bli lika stor förändring. det skulle kännas tryggare.

jag är hemma här.

jag vill inte hoppa högt ännu, jag vet ju inte vad dom tycker om engelsmän...


gubben i magen säger... det känns rätt.


nu ska jag försöka somna snart. så jag får titta på lägenheten snart.

som ett barn på julafton! kom imorgon nu!


  


/trudi

Av Trudi Fryksell - 14 januari 2010 21:53

det är konstigt. men bra.

ibland stöter man ihop med människor. av konstiga slumpar. manniskor man kanske aldrig skulle träffa om det inte vore för dessa slumpar.

dom träffar en rakt in i hjärtat.

dom lyckas beröra utan att känna en.


hon.

hon är en tjej som funnits väldigt nära, genom någon annan.

jag känner henne inte. jag känner med henne, hon känner med mej.

hon är en tjej precis som jag. hon kämpar mot ångest och förtvivlan. samtidigt som hon är mamma till två pojkar. ensamstående. bara det är beundransvärt.

jag vet inte om jag skulle fixa det.

hon skrev något till mej i sin blogg. något som bara värmde hela mitt hjärta, och pressade fram tårar. 

jag vet att hon kommer att ta sej igenom allt som är jobbigt, och bli allt det som hon kan vara.


änglar finns det få av.

men jag tror att jag kan ha hittat en.


  


tack för dina vackra ord M.


/trudi



Av Trudi Fryksell - 14 januari 2010 09:15

jag har sovit riktigt dåligt inatt. har så mycket i mitt huvud att det exploderar snart.

tänker på dej.

önskar att jag fick vara den som höll dej i handen genom det här.

du behöver inte vara ensam. jag vill ju finnas där för dej. men du bara stöter bort.


idag väntar jobb ända till kvällen. vill bara sitta inne. det är så kallt ute.

men otroligt vackert.

träden är magiska.


  


nu ska jag lägga mej i solariet. har ju redan träffat lägenhets killarna, så nu kan jag bli svart igen.  


/trudi



Presentation

Att inte vara någon annan än sej själv, i en värld som dag och natt gör allt för att förvandla dej till alla andra. Innebär att utkämpa den största kamp en människa kan utkämpa. Och aldrig sluta slåss.

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards