Happy people have no stories

Alla inlägg den 1 december 2009

Av Trudi Fryksell - 1 december 2009 11:37

att du tar ut all din ilska på mej och ingen annan, visar bara att du litar på mej till hundra prosent.

du vet att jag inte lämnar din sida. du vet att jag alltid kommer att finnas här för dej.

hur du än beter dej mot mej så skulle jag aldrig håna dej eller vända det emot dej. det vet du också.

därför är det så lätt för dej att ta ut det på mej. du skulle aldrig göra så mot någon annan.

det är lättare att vara snäll mot dom man inte behöver älska.


att du säger att du hatar mej, visar bara att du har väldigt starka känslor för mej.

om du verkligen inte brydde dej skulle du aldrig säga så.

jag märker hur du försöker locka fram mina dåliga sidor. du sårar mej så att jag ska bete mej illa. det är som att du vill bråka med mej,

men jag förstår det. det måste vara lättare att lämna en jobbig människa som man bara bråkar med.


jag vet allt om att försöka döva sin ångest. jag vet att man gör allt för att slippa tänka, slippa känna. det är sorgligt att du väljer den vägen.

 

men det är klart, om marken jag gick på bestod av glas splitter, skulle jag också välja att flyga.


snälla fatta någon gång hur bra du är. hur fantastiskt fin du är. du har ju allt.

kasta inte bort det.

jag menar det av hela mitt hjärta.


/trudi

 

 

Av Trudi Fryksell - 1 december 2009 10:50

tänk dej att du har varit lycklig.

det hände något i livet som fick dej att börja leva igen. börja tro igen.

tänk dej att du hade allt. du trodde att allt var klart. det var så det skulle vara.


en dag vaknar du och inser att allt är borta.

den där varma känslan som spred sej i kroppen har frusit till is.

alla dina drömmar har tagits ifrån dej.


skulle du orka?

skulle du vilja le?


jag orkar. jag ler.

men det är fortfarande väldigt tungt. jag bråkar mej igenom dagarna. letar desperat efter energi att klara en liten stund till.

tänker att morgondagen kanske håller något vackert i sina händer.

vad framtid har planerat för mej är något som jag omöjligt kan veta. kanske leder all den här skiten in mej på rätt väg. kanske inte.

kanske måste jag fortsätta att slå mej fram i livet, hela livet.

eller så kanske, bara kanske, det kommer en dag då jag bara får leva.


en dag kommer jag att skapa nya drömmar.

en dag kommer jag att vara trygg i mej själv.

en dag kommer jag att flyga igen.


jag är jag och det kan ingen ta ifrån mej.


/trudi



 

Presentation

Att inte vara någon annan än sej själv, i en värld som dag och natt gör allt för att förvandla dej till alla andra. Innebär att utkämpa den största kamp en människa kan utkämpa. Och aldrig sluta slåss.

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards