Happy people have no stories

Direktlänk till inlägg 27 januari 2011

trollpackan och spargrisen

Av Trudi Fryksell - 27 januari 2011 23:06

-hur gör du när du skär dej? hämtar du en kniv?


-nej, rakblad.


-har du alltid rakblad hemma då?


-nej, men jag har alltid rakhyvlar hemma. jag________________.


-jaså det är så du gör?


-ja


-du kanske skulle köpa en rakapparat?


   nya ångestmedicinen?


ja, ni högutbildade läkare har verkligen en lösning på allt. jag börjar undra om ni köpte eran utbildning på tradera, för si sådär en femma.

ungefär så mycket var hennes svar värt för mej.

för det första har till och med jag fattat att problemet inte är att jag skär mej, utan att jag mår dåligt och får ångest. utan ångesten skulle jag aldrig skada mej själv.

för det andra så har brist på rakhyvlar aldrig varit en anledning till att jag inte har skadat mej.

men skriv ut ett recept på en rakapparat du.


-jag kan köpa en rakapparat till dej, så att du kan raka bort din mustach, trollpacka!



  


efter att jag förklarat för trollpackan att antingen gör ni något åt min ångest, eller så fortsätter jag att göra det på mitt sätt, fick jag utskrivet en ny medicin mot depression och en mot ångest.


från det ena till det andra...


jag är extremt nöjd med själv.    igår öppnade jag ett sparkonto! jag förde direkt över 1000 kronor, och fixade även en jätte bra grej, varje gång jag drar mitt kort (extremt mycket) så dras det en tia till mitt sparkonto.

nu ska jag börja tänka på vad jag gör med mina pengar. aldrig mera vända småslantar i slutet av månaden.

jag har också börjat göra matlåda till jobbet varje dag. så jag kommer att spara in jätte mycket på att inte äta ute hela tiden.


   trudi?


jobbet är min favoritplats just nu. jag är så tacksam över att jag har det och kommer att lägga all min energi på det.


  


/trudi



 
 
Ingen bild

Mamman

28 januari 2011 09:42

Ja, vad ska man säga.....blir mörkrädd över läkarens okunskap. När till och med läkare tror att man ska "bota" symptomen då är det riktigt illa. Självklart ska man inte skada sig själv, men orsaken till varför man skadar sig själv är ju ändå det som ska "botas". Botar man sjukdomen, så försvinner ju även symptomen då då. Enkel matematik. Fortsätt slåss för din rätt att må bra.
Å så ditt sparkonto då; du fick plötsligt massor av vuxenpoäng ding ding ding. :-)
Puss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trudi Fryksell - 28 maj 2011 05:47

klockan är nu 05:49. jag vaknade 03:44 och kunde inte somna om.   ångesten smög sej sakta på mej, svepte in mej i den som ett täcke. jag ligger helt tyst i min säng men hör hur jag skriker inuti. är det ingen som hör? det är så skarpt så de...

Av Trudi Fryksell - 26 maj 2011 22:03


jag vet vad ni ser. jag vet vad ni tänker. jag vet vad ni vill säga.   eran första reaktion är att fråga, men ni sväljer orden när ni inser att ni redan vet. det är så uppenbart. så ni låtsas att ni inte såg. ni vänder blicken mot mina ögon i...

Av Trudi Fryksell - 13 april 2011 23:23


ja, jag vet, det var alldeles för längesen jag skrev. ska försöka få med allt som har hänt sen sist.   jag har blivit gumor igen.    jag var i bollnäs för någon vecka sedan på lilla ariels dop. det var jätte mysigt. busade med mitt första gud...

Av Trudi Fryksell - 22 mars 2011 20:41


oj, längesen igen. men jag är ju aldrig hemma nu för tiden.   i morse när jag skulle ta min morgon cigarett, så möttes jag av något jag nästan hade glömt fanns. värme och sol.    hela jag fylldes av energi och glädje. vårkänslor. idag var det...

Av Trudi Fryksell - 17 mars 2011 23:42


förlåt, men jag har inte varit hemma sen i söndags när jag skrev sist. jag har spenderat hela veckan hos mrT. eller jag har varit hem korta stunder bara, men sovit hos honom. det är så otroligt tråkigt att vara hemma. det kryper i hela min kropp....

Presentation

Att inte vara någon annan än sej själv, i en värld som dag och natt gör allt för att förvandla dej till alla andra. Innebär att utkämpa den största kamp en människa kan utkämpa. Och aldrig sluta slåss.

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards