Happy people have no stories

Direktlänk till inlägg 6 november 2009

du ska må bra

Av Trudi Fryksell - 6 november 2009 07:20

allt blir mer och mer verkligt.

slaget som sakta kommer emot mej, närmar sej med stormsteg.

snart smäller det. hårt.

jag hatar det här. jag blir yr och spyfärdig.

varför måste du göra mej så svag? jag är stark. det vet jag. men när du är i närheten viker sej benen under mej.

jag känner med dej. när du har ont får jag också ont. jag vill ta din smärta i mej. jag vill att du ska må bra.


det ända som är värre än att må dåligt själv, är att se någon man tycker om må dåligt.

det är hjärtskärande. jag känner mej så maktlös. jag vill göra något. men kan inte.

jag vet att jag borde släppa det. jag kan ändå inte hjälpa dej. 

du bara stöter bort mej när jag kommer för nära.


jag vet att jag borde tänka på mej istället. det som ska hända kommer att döda en del av mej. jag måste bygga upp en mur. något som kan skydda mej.

hur snäll jag än är mot dej, så kommer du ändå att lämna mej.

även om jag skulle lyckas få dej lycklig, kommer du ändå att orsaka mej den värsta smärtan jag någonsin haft.

du skulle inte offra din egen sömn, bara för att jag ska kunna sova.

jag kommer aldrig få något tillbaka av dej. du skulle aldrig trycka bort dina egna känslor för att få mej att le.

vad jag än gör, vad jag än säger, kommer du bara känna hat mot mej.

ändå kan jag inte låta bli att stryka bort din ångest.


jag har så fruktansvärt ont. det verker överallt. ändå är det dej jag tänker på. att du ska må bra.


/trudi 



 
 
Ingen bild

Mamman

6 november 2009 12:18

Att känna empati med andra är bra. Att känna empati som du gör är en gåva. Jag är stolt över att du kan känna empati där många skulle känna "skyll dig själv" eller "nu får du känna hur jag har det". Fortsätt vara den goda människa som du är men utplåna inte dig själv." Det är aldrig kärlek att vara någon annans dörrmatta"
Puss

 
Ingen bild

Daniella

6 november 2009 22:37

För tillfället känns det som att en del av en dör, men den delen kommer tillbaka - du måste bara finna styrkan.
Be strong! Kram

 
Ingen bild

den

8 november 2009 02:43

du känner som jag. tänker som jag.
det var skönt att läsa.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trudi Fryksell - 28 maj 2011 05:47

klockan är nu 05:49. jag vaknade 03:44 och kunde inte somna om.   ångesten smög sej sakta på mej, svepte in mej i den som ett täcke. jag ligger helt tyst i min säng men hör hur jag skriker inuti. är det ingen som hör? det är så skarpt så de...

Av Trudi Fryksell - 26 maj 2011 22:03


jag vet vad ni ser. jag vet vad ni tänker. jag vet vad ni vill säga.   eran första reaktion är att fråga, men ni sväljer orden när ni inser att ni redan vet. det är så uppenbart. så ni låtsas att ni inte såg. ni vänder blicken mot mina ögon i...

Av Trudi Fryksell - 13 april 2011 23:23


ja, jag vet, det var alldeles för längesen jag skrev. ska försöka få med allt som har hänt sen sist.   jag har blivit gumor igen.    jag var i bollnäs för någon vecka sedan på lilla ariels dop. det var jätte mysigt. busade med mitt första gud...

Av Trudi Fryksell - 22 mars 2011 20:41


oj, längesen igen. men jag är ju aldrig hemma nu för tiden.   i morse när jag skulle ta min morgon cigarett, så möttes jag av något jag nästan hade glömt fanns. värme och sol.    hela jag fylldes av energi och glädje. vårkänslor. idag var det...

Av Trudi Fryksell - 17 mars 2011 23:42


förlåt, men jag har inte varit hemma sen i söndags när jag skrev sist. jag har spenderat hela veckan hos mrT. eller jag har varit hem korta stunder bara, men sovit hos honom. det är så otroligt tråkigt att vara hemma. det kryper i hela min kropp....

Presentation

Att inte vara någon annan än sej själv, i en värld som dag och natt gör allt för att förvandla dej till alla andra. Innebär att utkämpa den största kamp en människa kan utkämpa. Och aldrig sluta slåss.

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards