Happy people have no stories

Alla inlägg den 6 november 2009

Av Trudi Fryksell - 6 november 2009 16:22

äntligen får jag komma bort lite. jag tror att jag behöver det.

vara med människor som gör mej glad.

min älskade syster får ta hand om mej lite. hon är bra på det. vi är egentligen separerade tvillingar. nu får vi vara tillsammans igen. en stund i allafall.

det här blir en bra helg. jag ska få skratta. ärligt skratt.

jag ska ta lämna mina tankar i stockholm. dom kommer ändå vänta på mej när jag kommer tillbaka.

jag åker med ett tomt sinne. som jag ska fylla med positiv energi, och ta med mej hem igen.


snyggve och tryggve, rapunzel och betina bongo, b1 och b2, trudi och dinah, föralltid och förevigt.


/trudi


Av Trudi Fryksell - 6 november 2009 07:20

allt blir mer och mer verkligt.

slaget som sakta kommer emot mej, närmar sej med stormsteg.

snart smäller det. hårt.

jag hatar det här. jag blir yr och spyfärdig.

varför måste du göra mej så svag? jag är stark. det vet jag. men när du är i närheten viker sej benen under mej.

jag känner med dej. när du har ont får jag också ont. jag vill ta din smärta i mej. jag vill att du ska må bra.


det ända som är värre än att må dåligt själv, är att se någon man tycker om må dåligt.

det är hjärtskärande. jag känner mej så maktlös. jag vill göra något. men kan inte.

jag vet att jag borde släppa det. jag kan ändå inte hjälpa dej. 

du bara stöter bort mej när jag kommer för nära.


jag vet att jag borde tänka på mej istället. det som ska hända kommer att döda en del av mej. jag måste bygga upp en mur. något som kan skydda mej.

hur snäll jag än är mot dej, så kommer du ändå att lämna mej.

även om jag skulle lyckas få dej lycklig, kommer du ändå att orsaka mej den värsta smärtan jag någonsin haft.

du skulle inte offra din egen sömn, bara för att jag ska kunna sova.

jag kommer aldrig få något tillbaka av dej. du skulle aldrig trycka bort dina egna känslor för att få mej att le.

vad jag än gör, vad jag än säger, kommer du bara känna hat mot mej.

ändå kan jag inte låta bli att stryka bort din ångest.


jag har så fruktansvärt ont. det verker överallt. ändå är det dej jag tänker på. att du ska må bra.


/trudi 



Presentation

Att inte vara någon annan än sej själv, i en värld som dag och natt gör allt för att förvandla dej till alla andra. Innebär att utkämpa den största kamp en människa kan utkämpa. Och aldrig sluta slåss.

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards