Happy people have no stories

Alla inlägg den 17 november 2009

Av Trudi Fryksell - 17 november 2009 14:47

jag vill inte vara här mer. väck mej ur den här mardrömmen. den vill aldrig ta slut.

varför går det inte över? alla säger att det kommer att bli bra. det blir aldrig bra.

hur ska det kunna bli bra? du ska ju lämna mej. jag ska bli lämnad. skräcken sprider sej i min kropp.

låt mej bara försvinna.

jag klarar inte det här. det kryper under huden.

jag vill att du ska stanna.

ändå är jag så förbannad på dej att jag kokar.


titta inte på mej! jag vill inte ha dina ögon på mej. prata inte med mej! jag orkar inte höra din röst. ta inte på mej. jag vill inte vänja mej vid den trygghet dina armar ger mej.

ta inte ut din ilska på mej mer! fattar du inte att du inte kan göra det mer? när du befriade dej från skyldigheter förlorade du också dina rättigheter.

säg inte till mej vad jag ska göra. du får inte bestämma hur jag ska vara längre.

om du tappar kontrollen får du inte göra det i min närhet. ta ut det på någon annan! jag har fått nog. jag behöver inte ta din skit mer. den kan du tugga och svälja själv. då kanske du fattar hur illa det smakar.

be mej inte killa dej på ryggen när du inte kan sova. det kan någon annan göra. dom som står på kö kanske?

din ångest är din! ge den inte till mej.

jag skiter i om du mår dåligt. jag bryr mej inte om att du grät.


jag orkar inte mer nu. 

jag kan inte förstå att jag aldrig mer ska får känna den där känslan. känslan som du tog ifrån mej.

du har tagit allt ifrån mej. ALLT.

allt du gav mej var allt jag hade. nu är det borta. så långt borta.


ta mej också. ta mej med allt annat du tagit.


/trudi

Presentation

Att inte vara någon annan än sej själv, i en värld som dag och natt gör allt för att förvandla dej till alla andra. Innebär att utkämpa den största kamp en människa kan utkämpa. Och aldrig sluta slåss.

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards