Happy people have no stories

Alla inlägg den 20 juli 2010

Av Trudi Fryksell - 20 juli 2010 13:33

-känns det jobbigt?


-ja.


det var som att han slet ut mina röriga tankar, vred, vände och skakade om dom, höll upp dom framför mej och tvingade mej att titta.


-kan du förstå att dina tankar om dej själv är orealistiska?


-ja (nej)


det var jätte jobbigt. jag vill inte höra att jag inte ska tycka illa om mej själv. jag vill inte höra att jag är värd något bra, att jag är bra.

det tog ända in i hjärtat.

men jag måste bita ihop, eftersom att jag är stark, jag gråter inte.

jag insåg ganska snart att det inte gick att gömma sej där. han såg rakt in i mitt katastrof till huvud.


borderline handlar om att inte kunna hantera sina känslor. 

så nu måste jag lära mej det.  gå igenom allt som jag inte vill gå igenom. gräva upp och kasta bort.


-det kommer att bli fruktansvärt jobbigt, fixar du det?


-jag är så redo. jag vill bli frisk. nu.


/trudi

Av Trudi Fryksell - 20 juli 2010 12:36

SYSTER DYSTER

Av deniz frykselll

Min stjärna


På balkongen med en cigg, som alltid, aldrig pigg.

Men vad gör det när mörkret faller, hon kan sova och glömma ångestens galler.

Var hon än är, vad hon än gör kan den hitta henne, finna henne, vinna henne.

Den gör henne svag, mörker hennes dag.

 

Kontrollen finner hon endast i smärta, hon har minst tusen ärr och ett hål i sitt hjärta.

 

Hjälplös står jag och tittar på, när min lilla storasyster lider så.

Hon har torkat mina tårar och flätat mitt hår, jag önskar jag kunde läka alla hennes sår. Hon minns mig som liten och hur jag lärde mig att gå, om bara hennes värld var lite mindre grå.

 

Min lilla lilla storasyster, varför är hon så dyster?

Presentation

Att inte vara någon annan än sej själv, i en värld som dag och natt gör allt för att förvandla dej till alla andra. Innebär att utkämpa den största kamp en människa kan utkämpa. Och aldrig sluta slåss.

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards